در سال 2022 چگونه یک محیط داخلی آلوده را با محصولات فاپیم ایتالیا به یک خانه سالم تبدیل کنیم؟

در سال 2022 چگونه یک محیط داخلی آلوده را با محصولات فاپیم ایتالیا به یک خانه سالم تبدیل کنیم؟

مردم بیشتر وقت خود را در داخل خانه سپری می کنند زیرا بسیاری از آنها در شهرهای توسعه یافته زندگی می کنند. وقتی در خانه نیستیم، کار می کنیم، یاد می گیریم یا حتی درگیر فعالیت های سرگرم کننده می شویم، به خصوص در فضاهای بسته که مخصوص این منظور طراحی شده اند.

بنابراین، 90 درصد از زمان ما به فعالیت های داخل ساختمان می پردازد. بنابراین، اطمینان از یک محیط داخلی با کیفیت ضروری است: راحت، سازنده و سالم، پیروی از پارامترهای به خوبی تنظیم شده و در عین حال شیوه های طراحی که در نظر گرفته می شود: دما، روشنایی، آلودگی صوتی، تهویه مناسب و کیفیت هوا. نفس می کشیم . این امر به ویژه مهم است زیرا برخلاف آنچه ما فکر می کنیم، آلودگی هوا در داخل خانه بسیار بیشتر از فضای باز است.

هوای داخل خانه نه تنها می‌تواند باعث ناراحتی شود و بر بهره‌وری تأثیر بگذارد، بلکه به خوبی می‌تواند به یک تهدید بالقوه برای سلامت ساکنان تبدیل شود، زیرا می‌تواند شامل: طیف وسیعی از آلاینده‌ها، ذرات و آلاینده‌های بیولوژیکی از جمله مواد شیمیایی فرار باشد. این عناصر تمایل دارند خود را در محیط اطراف ما نشان دهند، که در بسیاری از مصالح ساختمانی، تکمیل یا حتی استفاده روزمره تعبیه شده است.

سطوح بالای قرار گرفتن در معرض می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند آسم، عفونت و مسمومیت شود. در واقع، تقریبا نیمی از بیماری های تنفسی ناشی از کیفیت پایین هوای داخل خانه یا تشدید می شوند.

علاوه بر این، برخی از این آلاینده ها را نمی توان به راحتی توسط ساکنان شناسایی و احساس کرد که آنها را در معرض خطرات سلامتی قرار می دهد. بنابراین، مهم است که در مورد آلاینده های مختلفی که توسط اکثر مواد و محصولاتی که هر روز در آن زندگی می کنیم منتشر یا تولید می شود، بدانید.

ما پیامدهای انتخاب برخی از رایج ترین مواد را بررسی خواهیم کرد و برخی از محصولات “فعال” را به عنوان جایگزین ارائه خواهیم کرد، که حتی می تواند به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک کند.

 

تعجب آور است که بدانید در بسیاری از موارد آلودگی هوا در داخل خانه 100 برابر بیشتر از فضای باز است. این امر ما را به در نظر گرفتن انواع و منابع متعدد آلاینده‌ها که در محیط ثابت روزمره ما وجود دارد، سوق می‌دهد.

این آلاینده های هوا دقیقاً چیست و چگونه در خانه ظاهر می شوند؟

 

آلاینده های داخل دارای اندازه ها و ترکیبات مختلفی هستند. اینها می توانند میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها باشند که شامل کپک هستند که روی سطوح مختلف رشد می کنند. کپک در محیط های مرطوب و گرم (سطح رطوبت 70 تا 95 درصد) تمایل به رشد دارد و می تواند در مناطق با تهویه ضعیف یا در مواد مرطوب یافت شود. کپک ها می توانند ذرات هاگ را در هوا رها کنند و به گسترش آنها و آسیب رساندن به سلامت ساکنان کمک کنند.

 

با این حال، اندازه گیری آلاینده های بیولوژیکی هنوز یک گزینه آسان و مقرون به صرفه برای کاربران عادی ساختمان نیست. بنابراین، میزان ناکافی آلاینده‌های هوای داخل ساختمان به ندرت قبل از شروع ناراحتی فیزیکی و عوارض بالقوه سلامتی شناسایی می‌شود. از آنجایی که کنترل یا اصلاح چیزی که قابل اندازه گیری نیست دشوار است، طراحان باید از راه حل های طراحی پیشگیرانه موثر برای کاهش و کنترل آلودگی هوای داخل ساختمان استفاده کنند.

بهترین راهبردهای اصلاحی چیست؟

 

معماری خوب و طراحی سفارشی مهمترین ابزار برای کاهش و کنترل رشد آلاینده های هوای داخل ساختمان است. معماران باید چند پارامتر را درست قبل از شروع طراحی یک خانه یا ساختمان در نظر بگیرند تا از آسایش و رفاه ساکنان آینده اطمینان حاصل کنند. تهویه مناسب، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، عایق بندی پوشش ساختمان و مواد غیر سمی از منابع پایدار اقداماتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

یک ذهنیت مبتنی بر راحتی باید از مرحله قبل از طراحی تا نگهداری پس از آموزش اتخاذ شود. راه حل های طراحی هوشمند زیادی برای اطمینان از کیفیت بالای هوای داخل خانه وجود دارد.

 

تهویه طبیعی کافی یکی از اولین ملاحظاتی است که در طراحی خانه باید در نظر بگیریم. جهت گیری ساختمان و چیدمان خوب طراحی شده بازشوها جریان هوای کارآمد را در فضای ساخته شده (تهویه متقاطع، برج های خنک کننده) افزایش می دهد. جنبه دیگر اجرای یک سیستم تهویه هیبریدی کاربردی در داخل خانه است که به رقیق شدن برخی از آلاینده ها کمک می کند.

 

معمار علاوه بر طراحی یک خانه با تهویه مناسب و کنترل شده، باید مدیریت نشت هوا در ساختمان را با حفظ فشار هوای داخلی ثابت در نظر بگیرد. اگرچه تهویه طبیعی مهم است، اما به این معنی است که هر هوای از دست رفته باید جایگزین شود تا فشار هوای داخل / خارج خنثی شود.

ضروری است که اجازه نفوذ کنترل نشده هوا داده نشود، زیرا این امر می تواند منجر به آلاینده های اضافی شود. پنجره های ساخته شده با یراق آلات فاپیم ایتالیا می توانند این فشار اضافی را برای زندگی سالم به شما بدهند.

 

گام بسیار مهم دیگر کنترل رطوبت و ترویج رطوبت زدایی خواهد بود. فونداسیون خشک و همچنین پوشش ساختمان برای حفظ میزان رطوبت کنترل شده ضروری است، که برای ساکنین راحت است، اما از ایجاد قالب یا سایر آلاینده ها جلوگیری می کند. جستجوی مصالح ساخت و ساز خشک و تکمیل نیز گام خوبی در ارتقای کیفیت بالای هوای داخل ساختمان است.

در نهایت، یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش انتشار آلاینده‌های هوای داخلی، انتخاب بهترین مواد است. کاهش و حذف منابع آلودگی امکان پذیر است. این را می توان با استفاده از مواد غیر سمی مدرن، که به طور خاص برای ساخت و ساز و استفاده ایمن در داخل ساختمان ایجاد شده اند، انجام داد. جستجوی اقلام دارای برچسب زیست محیطی یا دارای گواهی بهداشت راه حل خوبی برای کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان است.

طراحی ساختمان‌ها و خانه‌ها با محصولات تولید شده با استفاده از فن‌آوری‌های جدید نیز می‌تواند به دستیابی به گواهی‌های ارزنده، مانند BREEAM، LEED و WELL (سیستم‌های ارزیابی) کمک کند.

موادی مانند Clean Hand  تا 70٪ از سطح فرمالدئید را در هوای داخل خانه، با استفاده از صفحه 1 متر مربع در 1 جذب، حفظ و تجزیه می کنند. متر3 حجم داخلی آنها فناوری غیرفعال را ارائه می دهند و بنابراین طولانی مدت، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و نسبت به تهویه اضافی در کاهش فرمالدئید موثرتر هستند.

شرکت فاپیم دارای حق امتیاز بین المللی برای فناوری Clean Hand  است. اثربخشی این فناوری به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در آزمایشگاه نشان داده شده است. اثربخشی آن فوری، طولانی مدت است، حتی با انواع مختلف تکمیل و تزئینات آزمایش شده است این توانایی آن را در کمک به یک زندگی سالم به موازات نقش فعال آن در حفاظت از محیط زیست برجسته می کند.

انتخاب این مواد یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ کیفیت هوای داخل ساختمان است، زیرا راه‌حلی کاربردی‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای ساخت‌وسازهای جدید و همچنین برای پروژه‌های بازسازی و نوسازی ارائه می‌دهد.

بنابراین فناوری Clean Hand  راه ایده آلی برای مقابله با فرمالدئید در خانه است. Clean Hand  حتی پس از چندین بار بازسازی نیز کار می کند و سطح فرمالدئید را به طور دائم کاهش می دهد.

 

همانطور که چند ماه گذشته نشان داده است، افراد ممکن است با خطرات جدیدی برای سلامتی مواجه شوند. اگر خانه‌های ما بد نگهداری، کنترل نشده و طراحی نادرست باشند، می‌توانند آلاینده‌های هوای زیادی داشته باشند که باعث ناراحتی خفیف و شدید می‌شوند.

بنابراین، چند انتخاب هوشمندانه، مدیریت آگاهانه کیفیت محیطی فضاها و افزایش رفاه کلی ما بسیار مفید خواهد بود. با پنجره های مونتاژ شده با یراق آلات برند فاپیم ایتالیا کیفیت سلامتی خود را در خانه خود تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *