یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال

یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال

انواع یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال از نظر نوع بازشو

یراق آلات آلومینیومی پنجره از نظر نوع بازشو مدل های مختلفی دارند که با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

  • یراق تک حالته : یراق های تک حالته در لیست یراق های لولایی قرار دارند و جهت حرکت لنگه بازشو معمولاً حول راستای عمودی لولا صورت می گیرد. در این مدل از پنجره ها دستگیره در سمت مخالف لولا قرار می گیرد. در صورتی که پنجره به صورت دید از داخل باشد معمولاً باشو به داخل صورت می گیرد.
  • یراق دو حالته : یراق های دو حالته نیز در لیست یراق های لولایی قرار دارند و لنگه در دو سمت یا دو محور عمودی از می شود. معمولاً محدودیتی برای باز کردن لنگه روی محور افقی با زاویه 25 درجه وجود دارد. دقت کنید که یراق های دو حالته روی محور عمودی و افقی اجرا می شوند. معمولاً یراق های دو حالته در برابر نفوذ آب باران و گرد و غبار و آلودگی هوا شرایط خوبی دارند. عدم لرزش و ایجاد صدا نیز برای این مدل از یراق آلات آلومینیومی پنجره در نظر گرفته شده است و همینطور بیشترین سطح صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی را دارند.

یراق آلات آلومینیومی پنجره نوع فرانسوی

طراحی یراق آلات آلومینیومی پنجره فرانسوی به صورتی است که دو لنگه بازشو را نمی توان در دو حالت اجرا کرد اما برای پنجره های معمولی این امکان فراهم است که دو لنگه به دو حالت اجرا شود. در پنجره های فرانسوی شرایط به صورتی است که روی یک لنگه می توان دستگیره نصب کرد.

یراق آلات پنجره لیفت اسلاید

می دانیم که پنجره ها به دو سبک لولایی و کشویی تقسیم شده اند. پنجره های کشویی به نسبت پنجره های لولایی مشکل اشغال فضای اطراف ندارند اما اگر به پنجره های لولایی دقت شود از نظر آب بندی در شرایط بهتری به نسبت کشویی هستند. طراحی lift & Slide برای پنجره های کشویی در نظر گرفته شده است که مشکل آب بندی را برطرف می سازد و از نظر کیفیت در شرایط خاصی قرار گرفته است.

سیستم هوا بندی در پنجره های کشویی به روش خاص گسکت صورت می گیرد به طوری که یراق آلات در مسیر درست خود حرکت می کنند.

طراحی یراق آلات لیفت اسلاید به این صورت است که اگر دستگیره به سمت پایین چرخیده شود رانر نیز به سمت پایین حرکت کرده و لنگه پنجره در حدود 5 میلیمتر به سمت بالا می رود. در واقع لنگه با فریم درگیر نبوده و شرایط برای حرکت راحت پنجره صورت می گیرد.

زمانی که دستگیره به سمت بالا چرخانده شود، رانرها به سمت بالا حرکت می کند و لنگه نیز 5 میلیمتر به سمت پایین می دهد و در نهایت آب بندی صورت می گیرد. یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال این مدل معمولاً از نظر هزینه کمی گرانتر هستند.

یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال پارالل

یراق آلات پارالل در لیست یراق های کشویی قرار گرفته اند اما پروفیل به کار رفته برای پنجره از جنس پروفیل های لولایی است. این مدل از پنجره ها به نسبت مدل کشویی فیتینگ بیشتری دارند و به طور کلی در برابر صدا و گرد و غبار عایق بوده و گزینه خوبی محسوب می شوند. این مدل از یراق ها در اصطلاح عامیانه یراق فولکس واگنی محسوب می شوند. یراق آلات پارالل در سه مدل طراحی شده اند و از نظر نوع بازشو و نیروی دست متفاوت هستند.

در صورتی که نیاز به تهویه مناسب باشد از مدل های پارالل استفاده می شود. یراق پارالل این امکان را فراهم می سازد که لنگه به صورتی یکجا و موازی به سمت بیرون حرکت کند. البته که جهت در نظر گرفته شده به صورتی عمود بر نما یا فریم بوده و سطح باز شدن نیز متفاوت است.

در کرتین وال مدل های فریکشن و پارالل بیشترین استفاده را دارد مخصوصاً در هتل ها و سایر اماکن عمومی چنین مدل هایی بیشترین استقبال را خواهد داشت.

نکات خرید یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال

در صورتی که قصد خرید یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال دارید در ابتدا محیط پروژه را بررسی کنید. اگر نیاز به سطح تهویه بالایی باشد بسیار مهم است که یراق آلات در مسیر درست خود قرار بگیرد و از سبک مخصوصی برای آن استفاده شود در غیر این صورت می بایست مدلی را انتخاب کنید که در جهت صحیح باز و بسته می شود و مورد نیاز شما است.

یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال نوع آکاردئونی

یراق های آکاردئونی در لیست یراق آلات کشویی قرار دارند. این مدل از یراق ها بر اساس نوع بازشو طراحی مخصوص به خود دارند. به طور کلی یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال آکاردئونی از دو سیستم کشویی و لولایی تشکیل شده است. در این مدل از یراق آلات همیشه یک لنگه به صورت لولایی باز می شود و سایر لنگه ها به واسطه لولا و رانر به صورت کشویی باز می شوند.

در صورتی که نیاز به اجرای یراق برای مکان هایی با عرض زیاد باشد، از یراق آلات آکاردئونی استفاده می شود. این یراق به صورتی طراحی شده است که می توان در زمان نیاز کل پنجره رو حتی بخش های میانی را به سم کنار ها هدایت کرد. در واقع فضای پشت پنجره قابل رویت بوده و هیچ بخشی از پنجره در دید افراد نخواهد بود.

معمولاً از مدل های آکاردئونی برای خانه های ویلایی بزرگ استفاده می شود و برای فصل زمستان نیز بسیار مناسب بوده چون فضای داخلی را کاملاً ایزوله می سازد.

یراق آلات آلومینیومی پنجره و کرتین وال فریکشن

فریکشن ها معروف ترین و پرکاربردترین یراق برای بازشوی های کرتین محسوب شده و به طور کلی در لیست یراق های لولایی قرار می گیرند. این مدل از یراق آلات در لیست موارد شبه دورانی قرار گرفته اند به طوری که محور افقی به سمت خارج یا بیرون اجرا می شود. دقت شود که این یراق ها مانند مدل های لولایی است اما هیچ لولایی در آن استفاده نمی شود.