4اهمیت ویژه کلمه ساخت ایتالیا

برند Made in Italy از سال 1980 برای نشان دادن منحصر به فرد بودن ایتالیا در چهار صنعت سنتی مورد استفاده قرار گرفته است: مد، غذا، مبلمان و مهندسی مکانیک (خودرو، طراحی صنعتی، ماشین‌آلات و کشتی‌سازی)، که در ایتالیایی با نام “Four A” نیز شناخته می‌شود.

محصولات ایتالیایی اغلب با کیفیت، تخصص و تمایز بالا، ظرافت، و پیوندهای قوی با مناطق صنعتی با تجربه و معروف ایتالیا که اغلب با مفهوم لوکس مرتبط هستند همراه بوده است

 

در زمان‌های اخیر علامت کالای ساخت ایتالیا برای صادرات ایتالیا تعیین‌کننده شده است و آنقدر در سراسر جهان رایج شده است که اغلب به عنوان یک دسته محصول جداگانه در نظر گرفته می‌شود. در ژانویه 2014، موسسه فرهنگی گوگل، با همکاری دولت ایتالیا و اتاق بازرگانی ایتالیا، یک پروژه آنلاین را با هدف تبلیغ Made in Italy با استفاده از نمایشگاه های مجازی درباره چندین محصول معروف ایتالیایی راه اندازی کرد.

مقررات

در سال 2009، قانون ایتالیا بیان کرد که فقط محصولات کاملاً ساخته شده در ایتالیا (برنامه ریزی، ساخت و بسته بندی) مجاز به استفاده از برچسب های ساخت ایتالیا، 100٪ ساخت ایتالیا، 100٪ ایتالیا، tutto italiano به هر زبانی هستند. ، با یا بدون پرچم ایتالیا. هر سوء استفاده توسط قانون ایتالیا مجازات می شود.

 

در مقایسه با “ساخت آلمان” (“همه مراحل ساخت ضروری”) و “ساخت ایالات متحده آمریکا” (“همه یا تقریباً همه”)، مقررات ایتالیایی در تعیین اینکه چه چیزی واجد شرایط استفاده از برچسب “ساخت ایتالیا”

 

 

 

چندین مطالعه در مورد نام تجاری “ساخت ایتالیا” اهمیت واقعی این برند را نشان داده است و آن را در جایگاه برتر برای آگاهی از برند در اکثر کشورها قرار داده است.

کلمات “ساخت ایتالیا” ویژگی هایی را در ذهن مصرف کنندگان تداعی می کند که به طور مثبت تصویر ایتالیا را به عنوان یک کشور مشخص می کند – به ویژه ویژگی های خلاقیت، زیبایی شناسی، کیفیت و پیچیدگی – و درک یک ارزش متفاوت را از طریق تأثیر انجمن محصول کشور ایتالیایی ها به این افتخار می کنند،

اما واقعاً چه چیزی این برند “ساخت ایتالیا” را تشکیل می دهد؟ مهمتر از همه، آیا حقیقتی پشت این عبارت وجود دارد؟ هدف این مقاله ارائه یک تحلیل انتقادی در مورد تخصیص ارزش “ساخت ایتالیا” و توسعه آینده این برند است.

 

این مقاله با تأکید بر این نکته آغاز می شود که “ساخت ایتالیا” یک مفهوم بسیار پیچیده و چند وجهی است، زیرا می توان آن را با توجه به دیدگاه های مختلف به روش های مختلفی تعریف کرد (قانونی، دیدگاه شرکت، دیدگاه مصرف کننده، تعاریف متعددی وجود دارد)

 

اولین سوالی که پاسخ به آن چالش برانگیز است این است که «برند «ساخت ایتالیا» شامل کدام بخش‌ها می‌شود». به طور کلی، دانشگاهیان تمایل دارند توجه خود را بر بخش‌های تولیدی سنتی متمرکز کنند که در واقع ارزش برند برای آنها برتر است.

به طور خاص، می توان آن را به عنوان جذاب برای برخی از بخش ها، مانند غذا، مد، مبلمان، و طراحی، که محصولات آن منحصر به فرد خاصی به دست آورده است که به شدت با تصویر ایتالیا مرتبط است، فهرست کرد.

اطلاعات در مورد منشاء این محصولات تأثیر بیشتری نسبت به اطلاعات شناخته شده در سایر دسته های محصولات دارد. این یک اصل است که به طور گسترده در ادبیات مورد بحث قرار گرفته است (راث و رومئو، 1992؛ لیفلد، 2004؛ حمزاوی و مرونکا، 2006)، همچنین توسط آیلو، دونویتو، گراتزینی و ماتزولی (2014) در یک مطالعه تجربی اخیر تأیید شده است.

این نباید باعث نادیده گرفتن این واقعیت شود که نام تجاری «ساخته شده در ایتالیا» یک عنصر مرتبط برای سایر بخش‌های تولید است که به نوبه خود به شناخت آن کمک می‌کند و باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را به شکلی مثبت در سراسر جهان درک کنند.

برای تجزیه و تحلیل بیشتر، می‌تواند شامل بخش جواهرات، بخش آلات موسیقی، و صنعت “زنده” نیز باشد، اما ممکن است بپرسیم که چرا بخش‌هایی مانند ماشین‌آلات نساجی و کفش، مانند فرهنگ و گردشگری مستثنی هستند. بنابراین، این نام تجاری به وضوح یک ترکیب چندبخشی را نشان می دهد که با عوامل بسیاری مشخص می شود (به عنوان مثال، انواع محصولات و خدمات)

 

نام تجاری ساخته شده در ایتالیا: یک تحلیل انتقادی  نام تجاری “ساخته شده در ایتالیا” عمدتاً مترادف با شایستگی های تولید بالا شده است و ارزش افزوده ای را برای سیستم تولید ایتالیا فراهم می کند و از این منظر، به شکل یک دارایی جمعی است. میراثی با ارزش که صنعت ایتالیا آن را به ارث برده است.

 

هدف اصلی این کار تجزیه و تحلیل مفهوم ارزش برند «ساخت ایتالیا» با توجه ویژه به تخصیص آن است. می توان ادعا کرد که با سطحی نگری به موضوع مورد بررسی پرداخته می شود. نام تجاری “ساخت ایتالیا” یک مزیت واقعی است.

مطالعات متعددی تاکید می‌کند که چشم‌انداز این برند به‌ویژه در سراسر جهان مثبت است (Confindustria Prometeia، 2014)، برای مثال، با توجه به تحول درآمد سرانه در مناطق جغرافیایی خاص و در نتیجه تکامل تعداد افراد ثروتمند، پیش بینی هایی در مورد رشد بالقوه قابل توجه صادرات محصولات ایتالیایی در این مناطق قابل قبول است.

در چنین زمینه ای، چندین سوال مطرح می شود: آیا «ساخت ایتالیا» همچنان برای همه صنایع و همه محصولات مرتبط و مهم است؟  آیا به درستی از آن دفاع می شود؟ یا ریسک های غیر منطقی می پذیرد؟  واقعاً برند «ساخت ایتالیا» چقدر اهمیت دارد؟

  1. زیر برچسب “زیبا و خوش ساخت” چیست؟

مفهوم «زیبا و خوش‌ساخت» به عنوان بیانی از منحصربه‌فرد بودن ایتالیا BBF (bello e ben fatto، به معنای واقعی کلمه زیبا و خوش‌ساخت ترجمه شده است) همه محصولاتی را در بر می‌گیرد که از نظر طراحی، توجه به جزئیات، عالی بودن ایتالیایی را نشان می‌دهند. مواد با کیفیت و ساخت دقیق چنین کالاهایی در همه شاخه های تولید وجود دارند، اما اکثر آنها را می توان در بخش هایی یافت که بیشتر به زیبایی شناسی و خلاقیت مرتبط هستند.

از این نظر، BBF شناخته‌شده‌ترین بیان برند Made in Italy است که شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های میراث فرهنگی، سنت‌ها، مناظر و آثار هنری ایتالیا را در بر می‌گیرد و به ساخت تصویری از تولید ایتالیایی کمک می‌کند.

از این نظر، محصولات BBF نه تنها سهم بزرگی از صادرات جهانی ایتالیا را تشکیل می دهند، بلکه تمام صادرات ایتالیا را نیز هدایت می کنند، زیرا ارزش آنها بسیار فراتر از ارزش صرفا اقتصادی است.

محصولات BBF شامل تمام کالاهای مصرفی برتری است که ایتالیا می تواند با قیمت های بالا صادر کند BBF مجموعه کاملی از محصولات را توصیف می کند که ارزش افزوده متمایز ایتالیایی را ارائه می دهند و در نتیجه به قیمت های بالاتری نسبت به کالاهای رقبا در بازارهای بین المللی دست می یابند.

 

بسیاری از طراحان و برندهای لوکس در ایتالیا ساخته می شوند، اما تولیدات لوکس در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

 

از آنجا که ما ایتالیایی هستیم و منحصراً با بوتیک‌های شریک در ایتالیا کار می‌کنیم، با سؤالات زیادی در مورد اینکه کدام برندها را حمل می‌کنیم (بیش از مارک‌های ایتالیایی)، آیا همه اقلام در ایتالیا (نه همه آنها) ساخته شده‌اند و چگونه می تواند اصالت کالاهای ما را تضمین کند. برای پاسخ به آخرین سؤال، لطفاً به این صفحه مراجعه کنید تا فرآیند ما را برای منبع‌یابی و بررسی شرکای خرده‌فروشی و موجودی ما درک کنید.

 

حقیقت این است که نام «ساخته شده در ایتالیا» در سراسر جهان فوق‌العاده شناخته شده و مورد احترام است، زیرا ایتالیا مدت‌هاست دانش فنی و صنایع دستی برای خلق شاهکارهای هنر پوشیدنی – از بهترین بافتنی‌های ترمه گرفته تا چرم‌های مورد علاقه را دارد. پمپ ها در ایتالیا، به اصطلاح، کیفیت (عنصر اصلی مد طراحان و لوکس) در آب است.

 

ساخت ایتالیا

پاسخ کوتاه این است که بله، بسیاری از طراحان و برندهای لوکس، حتی آنهایی که در ایتالیا مستقر نیستند، لباس، کفش و لوازم جانبی خود را در ایتالیا تولید می کنند، زیرا هنر و توجه به جزئیات در آنجا بسیار خوب است، بنابراین کیفیت نیز بسیار خوب است.

 

ساخت ایتالیا، در یک برچسب چیست؟

همانطور که می بینید، بسیاری از برچسب ها اقلامی را در سراسر جهان تولید می کنند، نه فقط در کشور خود. و برخی برندها حتی فصل به فصل یا بر اساس دسته بندی محصول تغییر می کنند، بنابراین ممکن است یراق های خاصی را در ایتالیا، یراق های  دیگر را در چین، در پرتغال و در اسپانیا تولید کنند.

 

خلاصه در اینجا این است که همه اکسسوری‌های مد روز در کشور سازنده ساخته نمی‌شوند، حتی اگر از برچسب‌های خود ان کشور تهیه شده باشند یا آنها را در همان کشور پیدا کنید.

 

 

نکاتی که هنگام خرید از سایت ما باید در نظر داشته باشید:

 

برچسب “ساخته شده درایتالیا” نشانه اصالت است – بسیاری از برندها محصولاتی را در مکان های مختلف تولید می کنند، اما این بدان معنا نیست که کیفیت کمتر یا غیراصولی دارند.

تمامی اقلام موجود در فاپیم (Fapim) در واقع در ایتالیا ساخته شده اند، اما بسیاری از دیگر برند هااینگونه نیستند در مقالات بعدی به این موضوع می پردازیم

نویسنده : گروه مهندسی اورین آلومینیوم