پرطرفدار ترین سیستم های کرتین وال در ایران

پرطرفدار ترین سیستم های کرتین وال در ایران

در این محتوا ابتدا به بیان توضیحاتی کلی در مورد کرتین وال پرداخته و سپس انواع مختلف آن را بررسی می کنیم. در ادامه مزیت های انواع مختلف روکش های کرتین وال را بیان کرده و با توجه به این مزیت ها، نمونه های پرطرفدار این محصول در ایران را معرفی خواهیم کرد تا زمینه آشنایی بیشتر شما با این روکش ها فراهم شود.

بیان توضیحاتی کلی در مورد کرتین وال

همانطور که می دانید، انسان ها با توجه به روحیاتی که دارند، همواره به فکر آراستن محل زندگی خود می باشند. این آراستگی تنها منحصر به فضای داخلی خانه نیست و افراد سعی می کنند نمای بیرونی خانه خود را نیز، با متریال های مختلف زینت بخشند. کرتین وال، یکی از نمونه متریال های موجود در بازار نمای ساختمان است که به دلیل مزیت های فراوان در سالهای اخیر، مورد توجه گسترده تمامی اقشار جامعه قرار گرفته است. نمای کرتین وال قابلیت اجرا شدن در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را دارد.

اگر بخواهیم از نظر لغوی به ترکیب کرتین وال دقت کنیم، این ترکیب متشکل از دو واژه می باشد. واژه اول، کرتین است که در فارسی به معنی پرده می باشد. همانطور که می دانید، پرده بسیار سبک است و قابلیت انعطاف بالایی دارد. واژه دوم نیز کلمه وال است که در زبان فارسی به معنی دیوار است. دیوار نماد استحکام و سختی می باشد. بنابراین ترکیب پرده و دیوار، عبارت است از پوششی که در عین داشتن استحکام بالا، از انعطاف خوبی نیز برخوردار باشد. در این محتوا قصد داریم اجزای مختلف یک کرتین وال و انواع متنوع آن را برای شما معرفی کنیم. پس ما را همراهی کنید.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده کرتین وال

کرتین وال یا لامل، از اجزا و متریال های مختلفی تشکیل شده است. این اجزا شامل نگهدارنده ها، اتصالات و بست ها و فیلرها می باشند. در ادامه به معرفی کامل این اجزا می پردازیم تا زمینه آشنایی بیشتر شما با این اجزا و متریال ها را فراهم کنیم.

  • قطعات نگهدارنده: قطعات نگهدارنده در واقع، قطعاتی هستند که باعث نگهداری فیلر با حد فاصل مشخصی روی دیواره ساختمان خواهند شد. این قطعات معمولا از جنس اکسترود پروفیل آلومینیومی طراحی می شوند. اکسترود آلومینیوم در واقع آلومینیومی است که از طریق فرآیند اکسترود شدن حاصل می شود. این متریال خواص فراوانی دارد. از جمله خواص آن می توان به وزن سبک، انعطاف پذیری، زیبایی، غیر قابل اشتعال بودن، خاصیت انتقال دمایی، ضد زنگ بودن و… اشاره کرد.
  • اتصالات نصب: اتصالات نصب در واقع همان قاب هایی هستند که فیلر درون آنها قرار می گیرد. جنس این قاب ها، از آلومینیوم است. متریال آلومینیوم، متریالی سبک و ضد زنگ است که در عین سبک بودن، مقاومت بالایی در مقابل ضربه، اشتعال، رطوبت و دیگر عوامل محیطی دارد.
  • فیلرها: فیلرها، متریال های اصلی نما هستند که به عنوان پرکننده قاب های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرند. متریال اصلی که به عنوان فیلر استفاده می شود، شیشه است. اما در مواردی از چوب، کامپوزیت، فایبرگلاس و… نیز به عنوان فیلر استفاده خواهد شد.

با توجه به موارد فوق، می توان دریافت که اجزای یک کرتین وال و متریال های سازنده آن، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین استفاده از این نوع متریال ها به عنوان نمای ساختمان، نه تنها باعث زیبایی ساختار یک بنا خواهد شد، بلکه به افزایش دوام و ماندگاری آن نیز کمک خواهد کرد.

 

معرفی انواع کرتین وال و بررسی پرکاربردترین نمونه

نمای کرتین وال به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند. نماهای فیس کپ، فریم لس و سمی فریم از جمله انواع نمای لامل به شمار می روند. هر کدام از این نماها، ویژگی ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند که وجه تمایز آنها را نشان می دهد. در واقع، شما در ابتدا باید با ویژگی ها و خصوصیات انواع مختلف نماهای کرتین وال آشنا شوید و سپس برای انتخاب نمای مناسب ساختمان خود، اقدام کنید. در ادامه با معرفی انواع مختلف این دسته از نماها، شما را در انتخاب مناسب ترین نوع لامل راهنمایی خواهیم کرد.

  1. نمای فیس کپ: نمای فیس کپ، یا نمای قاب دار از جمله معروف ترین نماهای موجود در بازارهای سراسر دنیا به شمار می رود. در این روش، فیلر یا شیشه، به صورت مستقیم روی ساختار قاب نگهدارنده آلومینیومی قرار می گیرد. در واقع پروفیل آلومینیومی نگهدارنده با استفاده از اتصالاتی باعث حفظ شیشه روی قاب شده و از واژگونی و سقوط آن جلوگیری می کند. نمای فیس کپ به دو دسته نیمه درپوش دار و تمام درپوش دار، تقسیم می شود. در مدل نیمه درپوش دار تنها بخشی از خطوط با آلومینیوم پوشش داده می شوند و باقی قسمت ها توسط درزگیرهای عایق پوشش دهی خواهند شد. در مدل تمام درپوش دار نیز، تمامی خطوط به طور کامل تحت پوشش آلومینیومی قرار خواهند گرفت.
  2. نمای فریم لس: نمای فریم لس یا بدون قاب، بالاترین درجه زیبایی و آب بندی را از خود ارائه می دهد. پرکاربردترین نوع نمای کرتین وال نمای فریم لس می باشد. علت استقبال گسترده از نمای فریم لس، زیبایی زیاد، نصب آسان، و نظافت ساده تر این نوع نماها می باشد. در این نماها به جای استفاده از پروفیل های آلومینیومی، از پروفیل های آهنی که مقاومت و دوام بیشتری دارند استفاده می شود. از مهمترین مدل های نمای فریم لس، مدل یو چنل می باشد. در این مدل از اسپیسرها و قطعات کوچک فلزی برای نگهداری شیشه استفاده می شود. البته باید دقت کنید که این مدل برای ساختمان های مرتفع کاربرد ندارد. قیمت و هزینه نصب این نوع نما، نیز از سایر انواع به صرفه تر می باشد.
  3. نمای سمی فریم: این نما، ترکیبی از نمای فیس کپ و فریم لس می باشد. در واقع به این نما، نمای نیمه قاب دار کرتین وال گفته می شود. در این نوع نماها، در یکی از راستاهای طول یا ارتفاع، از قاب های آلومینیومی استفاده می شود و در راستای دیگر، شیشه یا دیگر فیلرها، توسط درزگیرهای سیلیکونی یا پلاستیکی پوشش دهی می شوند. این نما، بسیار شیک و زیباست و جلوه ای خاص به ساختمان ها می بخشد. از این نما بیشتر در ساختمان های مرتفع تجاری استفاده می شود.

بنابراین با توجه به توضیحات داده شده می توان نتیجه گرفت که نمای فریم لس کرتین وال به عنوان پرمصرفترین نمونه در ایران محسوب می شود. از عوامل متعدد استقبال گسترده از این نما، می توان به قیمت مناسب، پاکسازی آسان، نمای زیبا و شیک و نصب با سرعت بالا اشاره کرد.

مزیت های استفاده از نمای کرتین وال در ساختمان ها

استفاده از نمای کرتین وال در ساختمان های تجاری و مسکونی، در سالهای اخیر با استقبال گسترده ای مواجه شده است. علت استقبال ویژه از این نمونه نمای ساختمان، مزیت های خاص و منحصر به فرد آن می باشد. در ادامه به مهمترین مزیت های استفاده از این نما در ساختمان ها اشاره خواهیم کرد.

  • نمایی مدرن و شیک: امروزه و با گسترش فضای شهرنشینی، ساختمان ها روز به روز به سمت زیباتر شدن پیش می روند. مسئله نمای ساختمان در این روزها، جزء مسائل مهم به شمار می رود. نمای کرتین وال از جمله مدرن ترین و شیک ترین نماهای ساختمانی به شمار می رود و استفاده از آن جلوه ای خاص به بافت شهر خواهد بخشید.
  • کمک به مقاومت ساختمان در مقابل زلزله: این نما، نمایی فوق العاده سبک است و به دلیل فاصله موجود بین فیلر و بدنه ساختمان، به طرز زیادی از وزن ساختمان کاسته می شود. بنابراین مقاومت ساختمان در مقابل اتفاق های طبیعی مانند زلزله افزایش خواهد یافت.
  • تعدیل دما: یکی از ویژگی های منحصر به فرد نمای کرتین وال تعدیل حرارت و دمای ساختمان به شمار می رود. این نما به راحتی می تواند به عنوان عایقی مناسب عمل کرده و از به هدر رفتن انرژی جلوگیری نماید.
  • دوام و ماندگاری بالا: متریال ها و قطعات مورد استفاده در نمای لامل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این کیفیت بسیار بالا سبب می شود تا ماندگاری و دوام این نوع نما، تا حد زیادی افزایش یابد. از طرفی شفافیت و زیبایی این نما باعث می شود تا مدت ها قدیمی نشود و نیازی به تعویض و تغییر نمای ساختمان احساس نشود.

 

 

  • هزینه نگهداری پایین: استفاده از نمای کرتین وال در ساختمان های مسکونی و تجاری، هزینه تعمیر، نگهداری و نظافت را کاهش می دهد. البته این شرایط در حالی اتفاق می افتد که عملیات نصب و راه اندازی این نما، در دقت بالا و توسط تیمی متخصص انجام شود.

بنابراین شما با استفاده از یک نمای کرتین وال و اجرای آن روی ساختمان های تجاری یا مسکونی خود، می توانید علاوه بر افزایش زیبایی و کیفیت ساختمان به شرایط ویژه دیگری دست پیدا کنید. هزینه نگهداری و تعمیر کم، دوام و ماندگاری بالا، افزایش مقاومت ساختمان و… همگی از جمله مزیت های استفاده از نمای لامل در ساختمان ها می باشند.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

بطور کلی می توان بیان کرد که نمای کرتین وال یک نمای ساختمانی مدرن است که از شفافیت خوبی برخوردار است. این نوع نما در سه مدل مختلف اجرا می شود. نمای فیس کپ، فریم لس و سمی فریم سه نوع مختلف نمای کرتین وال هستند. نمای فریم لس در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد. علت این استفاده گسترده، پاکسازی آسان، قیمت کمتر، نمای زیباتر و… می باشد. از جمله مزیت های استفاده نمای کرتین وال نیز می توان به تعدیل حرارت، افزایش مقاومت ساختمان، دوام و ماندگاری بالا و… می باشد. امید است، مطالب تهیه شده زمینه آشنایی شما با این نوع نمای ساختمان را فراهم کرده باشد.